dinsdag 21 januari 2014

Workshop boekenhoes en kennismaking met flockfolie

Deze maand koos ik een eenvoudig project. De vraag om eens met flockfolie te werken werd steeds groter. Om de flockfolie ergens op te kunnen bevestigen zijn we begonnen met een mooi kaft voor een schrift te maken, eenvoudig en toch heel leuk resultaat!  Daarna knipten we allemaal een tekeningetje uit flockfolie en streken die op onze kaft. Voor alle deelnemers bijna "instant love" met de folie! Zo snel en gemakkelijk en de mogelijkheden zijn eindeloos. (Ik vroeg hen wel iets heel eenvoudig te kiezen zodat ze het snel konden uitknippen, want uitleg geven, stof knippen en stikken, flockfolie knippen en strijken...3 uur vliegen voorbij).

Ik wil graag nog een tip meegeven: om flockfolie op de stof te strijken moet je er een doek over leggen, maar vaak verschuiven kleine deeltjes vb de puntjes van de i of de oogjes van een diertje enz. Daarvoor gebruik ik het "strijkdoek van Mylène". Het is een gaasdoek waar je door kan kijken, als je het doek neer legt, kan je blijven controleren of alles goed is blijven liggen. Heel handig! Het kost 4,90€  Het is eigenlijk gemaakt om delicate stoffen, stoffen met prints e.d. te strijken, vanaf nu mogen ze flockfolie aanbrengen bij in het lijstje zetten. Dit is geen betalende reclame, maar als Mylène dit leest mogen ze mij ook blij maken :-)
En omdat foto's altijd leuk zijn:
(De foto's van de workshops worden altijd rond 22u getrokken, dus geen goed licht)
Flockfolie: Vermiljoen

1 opmerking:

  1. Mooi kaftje :) dat mag je me maandag wel is uitleggen in de les groetjes Lies

    BeantwoordenVerwijderen