maandag 21 april 2014

KCW #3

Een uurtje per dag naaien gedurende de Kids Clothes Week, dat is de uitdaging. Ik maakte 4 kleedjes op 5 dagen. Ik werkte 2, soms 3u per dag want dag 6 en 7 gingen we op vakantie. Het is een beetje vals spelen, maar de naaimachine mocht van de man des huizes niet mee. De grootste reden was vooral plaatsgebrek in de auto, want het is niet enkel de naaimachine maar ook alle toebehoren die mee moeten.
Dus met enige vertraging de kleedjes die ik maakte voor de KCW 4/2014:

Kleedje 1: zag u in het vorige blogbericht.

Kleedje 2: Alweer vertrokken van het bovenstuk van SVDHZ. Ik wou de volledige stof opgebruiken voor het rokgedeelte, dat was te weinig voor het rimpelrokje dat ik gedachte had, dus werden het 2 plooien vooraan en 2 achteraan. Ik kon niet kiezen, de plooien naar binnen of de plooien naar buiten (voor stolpplooien waren de plooien niet breed genoeg), daarom stikte ik vooraan de plooien naar middenvoor en achteraan richting zijnaad. Uiteindelijk draaide die keuze goed uit, speels effect. 


Kleed 3 en 4 toon ik in een volgend bericht. 

1 opmerking:

  1. Die plooitjes zien er inderdaad nog mooi uit.
    Ik vind het precies toffer zo dan was het een rimpelrokje geweest.

    BeantwoordenVerwijderen