maandag 27 april 2020

Isa sweater jurk van Bel'Etoile



De Isa jurk, sweater en top van Bel'Etoile, 
alweer een super tof, veelzijdig patroon!
Het patroon gaat van maat 80 tot en met 158.

Ik maakte een sweaterdress zonder tralala,
gewoon de standaard zonder collorblock.
Mijn stoere meid wou het graag zo basic mogelijk. 
Ik zou graag nog een tekst of tekeningetje op de jurk zetten,
want ik vind het toch net iets te veel zwart.
Maar ik moet eerst die discussie zien te winnen ;-)

En dan discussiepunt 2: de lengte van de jurk.
Hier is het de omgekeerde wereld. 
Ik wou de jurk een heel stuk korter!
Maar zij wou tot aan haar knie!!
Ik dacht altijd dat mama's lang wouden en kinderen kort...
Op school gaat het er streng aan toe,
hier in het College moeten de rokken, shorten en jurken 
tot aan de knie komen.
Julie kreeg eerder al opmerkingen over te korte kleding
(terwijl de rokjes maar 10 cm boven haar knie kwamen)
Daarom wil ze nu dus langere jurken, zodat ze
schoolproof zijn.
Julie is 12 jaar dus als de scholen weer open gaan 
en op openbaar vervoer zal ze verplicht 
een mondmasker moeten dragen.
Daarom maakte ik 2 bijpassende maskers.

Omdat het volwassen masker net iets te groot was 
en er meer vraag kwam naar maskers voor lagere school kinderen
maakte ik nog een extra maat in mijn patroon.
Er zijn nu dus 3 maten: Volwassenen, lagere school en kleuter

Voor het patroon en de werkwijze:




1 opmerking:

  1. Geweldig leuk patroon de Isa dress en sweater. Mijn dochter draagt beiden ook graag.
    De jurk staat haar heel leuk! Hopelijk mag ze gauw weer naar school.

    BeantwoordenVerwijderen