vrijdag 4 oktober 2013

Voor de liefste juffen!

Vandaag is het weer dag van de leerkracht. Omdat ik de leerkrachten zo bewonder vind ik dat die dag niet ongemerkt voorbij mag gaan. Ik probeerde elk jaar iets met Julie te knutselen of legde we een centje samen met de andere kindjes van de klas. Dit jaar was 5 oktober er vroeger dan ik gepland had. (Drukke tijd hier!) Even paniek, maar toen bedacht ik dat koekjes altijd in goede aarde vallen en ik een super-makkelijk-en-snel recept heb. Het recept is een kribbel op een los blaadje dat ik ooit ergens las. Ik had echter geen idee hoeveel koekjes me dat zou opleveren. Liever 1 koekje te veel dan 1 te weinig dacht ik en verdubbelde de ingrediënten. Toen ik de balletjes begon te rollen zag ik al...dat worden véél koekjes. Uiteindelijk bakte ik er 65!!!! Wie ook graag aan massa-productie doet, hier volgt het recept:
800g bloem
400g suiker
200g boter
200g olie
2 eieren
2 zakjes vanillesuiker
300g chocolade

Meng de droge ingrediënten, voeg er de natte bij. Goed mengen tot homogene massa, uurtje laten rusten in de frigo. Dan balletjes rollen en bakken in een voorverwarmde oven van 180'C. 10 minuten per bakplaat (ik kon 3 bakplaten vullen)
De kom zat oorspronkelijk vol! De koekjes deed ik in een zakje, een foto er op met bewijs dat de kindjes ze zelf gemaakt hebben ;-) 
Smakelijk!

1 opmerking: