donderdag 5 december 2013

Workshop hemdjes

Nachten lag ik ervan wakker, hoe zal ik het aanpakken, welk model kies ik,... Uiteindelijk viel alles op zijn plooi. We maakten het "Apple" patroon uit Ottobre 3/2010. Ik veranderde wel wat aan het patroon: ik knipte extra naadwaarde aan het beleg, de kraag tekende ik in één geheel, de zoom werd recht ipv afgerond en dubbel geplooid zodat er geen onafgewerkte naden te zien zijn.
Alweer enkele mensen die nog nooit genaaid hadden, maar met wat uitleg over de machine en de overlock en de belangrijkste regels van het naaien konden we aan de slag. Het moeilijkste deel waren de mouwen inzetten, daar zijn heel wat woorden gevallen die ik hier niet ga herhalen! Maar voor de rest verliep het redelijk vlot. Ik maakte in alle hemdjes de knoopsgaten, zo'n Bernina met automatische knoopsgatvoet is daarbij super handig. Op een paar minuten tijd heb je alle knoopsgaten er mooi gelijk in staan! Na 2 avonden werken, rolden deze hemdjes vanonder de machine:

1 opmerking:

  1. Geweldig toch, hoe je iedereen een hemdje kan laten maken :)!
    En het dierenhemdje was hier met heel veel enthousiasme ontvangen!
    "Krokogir" aan de voorkant was ook wel lachen, want beide dieren lopen in elkaar over..

    BeantwoordenVerwijderen