dinsdag 18 maart 2014

Een keurig restje

Ik kocht een meter stof om een jurkje voor Julie te maken. Dat werd deze. Nadat het jurkje af was had ik nog bijna een halve meter over. Net genoeg om Amelie ook nog een nieuw kleedje aan te meten. Dezelfde stof oké, maar hetzelfde patroon vind ik er over. Dus tekende ik zelf een jurkje. Een eenvoudig bovenstukje met een rimpelrokje had ik in gedachten, maar dat rimpelen neemt altijd zoveel tijd in beslag en om een of andere reden krijg ik de rimpels nooit mooi verdeeld (maar dat is eerder door gebrek aan geduld vrees ik). Dus ging ik over tot plan B en maakte er stolpplooitjes van. Toen het jurkje klaar was vond ik toch dat er nog iets ontbrak, daarom maakte ik een bloem van een restje stof (werkwijze van tante Hilde) en een riempje met strik. (Biaislint in de lengte dubbel gevouwen en op de kanten doorgestikt)
Patroon: zelf getekend
Stof, rits, knoop en biaislint: Veritas

7 opmerkingen:

  1. het jurkje is prachtig .... rimpelen kan je sneller door je steeklengte op max te zetten & je draadspanning ook op het maximum (dan rimpelt het vanzelf )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo rimpel ik altijd! Maar ik vind dat niet genoeg gerimpeld. De stof van mijn rokgedeelte blijft altijd veel breder dan de stof van mijn bovenstukje...

      Verwijderen
  2. heel mooi! ik heb vandaag een stofje gekocht voor ene kleedje voor Mona en dit modelleke zou perfect zijn!!
    Eens kijken of ik zo zelf ook iets ineen geflanst krijg :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lukt je vast wel! En anders bel je hulplijn Mieke nog maar eens ;-)

      Verwijderen
  3. Supermooi gelukt :-) Wil ik zeker ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een rokje kan maken is de helft van je kleedje al klaar ;-)

      Verwijderen
  4. Zeer knap kleedje. Je hebt duidelijk een fotomodel in huis.

    Creatieve groetjes van het Veritas team

    BeantwoordenVerwijderen