dinsdag 4 februari 2014

Louisa jurk

De Louisa jurk van Compagnie M zag ik al vaak verschijnen en vond ze onmiddellijk prachtig! Ik bestelde het patroon online (vanaf nu kan je per overschrijving betalen bij Compagnie M, en ik was de eerste die dat mocht testen ;-)), kocht stof en kon niet wachten om er aan te beginnen. De dochter lag al in bed en kon dus niet meer meten, op goed geluk nam ik maat 3 jaar over. (Ze is net 3). Het patroon is gemakkelijk te volgen, heel duidelijk met de foto's erbij. Ik heb het volledige kleedje van voering voorzien en de stof is een dikke velours, lekker warm winterkleedje! Super blij ben ik met het resultaat!
Patroon: Louisa Dress van Compagnie M
Stof: Max Bloch
Knopen: Veritas

Om voor Julie een kleed van het patroon te maken wou ik toch even passen want alweer zou 2-3 jaar de gepaste maat zijn volgens haar afmetingen, hier heeft ze de jurk van de 3-jarige zus aan en ze is nog breed, dat wordt dus weer serieus sleutelen en verlengen aan het patroon voor haar.

9 opmerkingen:

  1. Supermooi kleedje! Wat te moeilijk zeker voor een workshop :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit patroon kan ik niet voor een workshop gebruiken omdat het een koop-patroon is. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
    2. tis tegen uwe winkel, maar ik dacht dat Marte van Compagnie M zelf een workshop ging geven...

      Verwijderen
    3. Ik ga daar geen workshop van doen hoor, dus de tip is welkom ;-)

      Verwijderen
  2. Leuk patroon hè! Ik vind hem superleuk in dat vrolijke geel met afstekende paspel en knopen.

    Ik heb hem vorige week gekocht voor Bridget. Ik heb zo'n zin om het jurkje te gaan maken, maar ik zal voordat ik begin even goed meten :-)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een heel leuk patroon! Voor de dochter van 3 jaar zit het als gegoten, mijn andere dochter heeft niet echt standaard maten en daarom is het altijd wat aanpassen. Voor meisjes met normale lichaamsbouw zijn de opgegeven goed hoor ;-)

      Verwijderen