zondag 9 februari 2014

Paul en Paulien voor Fausto en Mona

Dat bericht is niet geschikt voor gevoelige zieltjes, het is namelijk een nogal emotioneel bericht.
Het begint met een verhaal:
Zoals jullie weten heb ik een kinderopvang en onlangs is de opa van Fausto en Mona, 2 van mijn onthaalkindjes, overleden. De opa kwam vaak de kindjes brengen, zijn overlijden raakte me. Ik wou iets doen voor hen, maar wat kan je als buitenstaander betekenen bij zo'n verlies? Ik kwam op het idee om knuffels voor de kindjes te maken met de overhemden van hun opa. Fausto is 3 jaar en Mona 4 maanden, ze zullen hun opa niet echt goed kunnen herinneren later, met deze popjes hebben ze toch een tastbare herinnering. Toen ik dit voorstelde aan de mama, was ze onmiddellijk akkoord. De volgende dag had ze 2 hemden mee, ze vroeg "een meisjes-pop beetje retro voor Mona en een stoere-jongens-pop voor Fausto, iets piraat-achtig of zo, zie maar wat je ervan kan maken". Met het boek De poppen van tante Hilde in de hand begon ik, en zo werd Paulien geboren. Genaamd naar opa Paul. Paulien draagt dus een jurk en kniekousen van opa's hemd. Ook het bloempje in het haar is heel speciaal! Het is de stof van de oma, ook zij is helaas al meer dan 10 jaar overleden. Oma en opa zijn weer samen gebracht. <3 De stoere piraat is een eigen getekend patroon, wel geïnspireerd op de poppen van tante Hilde. Piraat Paul draagt een hemd van opa. Toen ik een foto naar de mama stuurde, was ze helemaal ontroerd en gelukkig. Hopelijk vallen de popjes ook bij Mona en Fausto in de smaak.







11 opmerkingen:

  1. Super lief! Fantastisch als je zo iets persoonlijks kan maken en het verdriet van iemand er mee kan verzachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik hoop dat het hun verdriet iets kan verzachten... Vooral voor de ouders dan, Fausto en Mona zijn nog te klein om het te begrijpen, maar zij voelen wel aan sfeer in huis dat er iets aan de hand is...

      Verwijderen
  2. Wat geweldig, Mieke! Echt tof, een ideetje dat ik zeker ga onthouden. Die kindjes gaan die poppen jaren koesteren, zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk en lief idee :-)!! Ze zijn echt heel mooi geworden. Een prachtig aandenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb tranen in mijn ogen... Dat is echt een ongelooflijk aandenken dat je hen gegeven hebt. Daar zullen ze later veel aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is echt een heel mooi initiatief, en de poppen zijn heel mooi ook

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en Fausto slaapt er nog steeds mee met zijn Paultje :)
    Mona is nog een beetje te jong maar het popje staat wel al in haar kamer :)

    BeantwoordenVerwijderen